18 February 2010

fikiran bercelaru?

Assalamualaikum,

mungkin utk ktk org.. ari tok ari cam biasa.. tp utk aku rtok.. permulaan pagi yang agak x menyenangkan.. wpun xda perkara burok berlaku tp entahlah.. pahal ka mood ku mcm melarikan dirik.. nak kata cdak join marathon xda la juak nak.. ehehe

nak d jadikan cerita.. pagi tok tek.. tgh suk2 ku main fb.. sambil nyiasat pasal "login fb dpt rm100" ekeke... untong nak mun stiap kali login kta dpt rm100... tp ya bkn la perkara utama nak d cta ku time tok.. tp benda nak d cta ya adalah perasaan x sedap ati aku pagi tdik.. sampe bergegar seluruh badan ku.. xpat ku nak membayangkan ktk org.. pande2 la ktk org bygkan dirik ktk org sendirik... aku pun xtauk apa petanda... dan akhirnya setelah aku beristigfar banyak kali.. bok la perasaan ya ilang... reda ckit perasaan gia tek.. terus ku gurin miker.. pahal oh? knk oh? sampe tertido...

bgn dlm kol 11 gia.. aku ready nak trn kja.. smpt pekena cucor udang d polah mak ku.. slrppp.. sedapp... pasya mintak mak ku polah bekal.. ekeke.. time skolah dlok xmok bekal.. dah besar gtok bok gago nak berbekal nak.. bkn apa.. bajet bah.. lagikpun area simpang 3 ya dah boring dah aku carik barang makan.. ya juak kantin.. tiap2 ari mknan yang sama dijual.. lejuk sa nyawa...

permulaan kja spt biasa.. carik tmpt... login.. jwp call.. pasya tiba2 aku terimak call dari KL.. lebih kurang dlm kol 330 gia lah cdak call... madah nya dr CIMB.. nak nyuroh aku amik pakage insurance cdak... terus terang.. pakage yang cdak tawarkan mmg berbaloi.. ng best.. tp yang x berkenan ya adalah consultant nya.. coba ktk org bygkan.. seorang consultant.. tgh nya nerang menatang ya ngan kta.. nya boleh gk berguro ngan org lain.. mun nya berguro ngan aku.. phm la aku.. myb ya caranya nak narit pelanggan.. tp tok berguro ngan org lain.. nya ingat ku xpasan ka? pasya bila aku padah aku mok pk dlok.. nya mati2 soh aku masok insurance ya... mcm2 la alasan yg nya padah.. malang xberbau la... tok la.. ya lah.. memacam lah.. aku mun dah org gia.. xku berminat.. perniagaan paksa.. xda terus berik cdak peluang nak berfikir... jgn gia.. nak nama consultant.. coba la pande tolak ansur ckit...berik masa k pk.. mun mna la mok nolong aku.. nya sepatutnya berik aku masa mayb dlm 1hari n den cdak nya leh call agik bah.. mun mna la cdak mok tlg.. tok hanya pk pasal duit jak..

tp nang mna la aku rtok.. asa nak manas jak.. Astaghfirullahalazim... mudahan aku dapat mempertingkat lagi tahap kesabaran aku... supaya dpt berfikiran lebih waras dan tenang.. insya-Allah

bah.. klak nyambong gk ngerepak.. kja ku rtok nak ngerepak jak2.. ahahhaa.. babai...

1 comment:

Queen Bunga said...

wah! ahernya, kita bertemu lagii..kekeke.

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009