18 February 2010

mulanya satu perjalanan

Assalamualaikum,

mcm nok d pdh tajuk ya tek.. perjalanan yang ku maksudkan adalah perjalanan mencari keredhaan Allah S.W.T... selama tok aku jahil... padah jak nak bertobat.. tp x juak bertobat.. mala jak tangguh.. dari hari ke hari sampe bertaun kotan bertangguh tek.. tp syukur Alhamdulillah.. aku berjaya juak melakukan 1st step aku... mudahan berkekalan hingga ke akhir hayat...

punca sebenar aku nak berubah tok pun aku xbrapa pasti.. yang aku pasti.. hati ku kuat madah "semayang gk wan.. sampe bla gk ko nak jd camtok? ajal x ngira masa.. bila2 masa boleh agak kau" xkira siang mlm.. ng gia ajak aku pk... sampe kekadang.. aku nangis sendiri ngenang betapa jahil nya aku tok.. Ya Allah ampunkan aku...

hati ku makin kuat ingin berubah bila time mak bapak ku balit dari haji... tok aku xpnh cta ngan org lain.. tp time ya aku xtauk pahal.. tp aku ng teringin mna nak makey jubah yg d beli oleh mak bapak ku kat cnun... ehehhe.. cun glak time ya kazen ku ad ada terus d tolong nya aku ngikat kain serban... perasaan ku time ya... bercampor2.. ehehe..

semenjak dari hari ya.. aku pande teringin nak makey jubah k g semayang.. sampe ada cgek masa ya.. time ku g ke masjid perumahan mek org... cdak ingat aku tok ustaz.. ekeke.. gne ya? ahhaha... dgn berjubah putih.. kopiah putih.. ku melangkah g masjid... patut juak time aku datang ya suma nak bersalam ngan aku.. ahaha.. tup2 dhl d cta oleh mak ku.. cdak ingat aku ustaz.. hahaha.. mudahan juak mna jd ustaz oh.. mun mna la aku jd ustaz.. maka berubah la profession aku tok... ekeke...

bah.. klak2 sambong gk.. mun d ekot.. nang x abis mlm tok ku naep.. tp xpa.. ckp la tok k tatapan tak org.. ehehe..

p/s: jgn eran ahh.. nangga prangei ku gtok.. ku pun xtauk pahal.. ehehe

No comments:

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009