21 February 2010

sekiranya aku seorang pemimpin

Assalamualaikum,

tok topik yang muncol time aku kja tdik.. biasalah nak.. kja njawab call tok ng bnyk masa terluang.. cuma masa terluang ya xpat d guna sbb stuck kat cluster.. ehehe.. kotan bnyk glak masa terluang nyebabkan aku terpikir tdik.. mun la aku tok pemimpin oh... ehek :|

sekiranya aku pemimpin? akan ku haramkan semua umat islam daripada memasuki tempat2 clubbing tidak kira apa golongan yg kecil atau yang besar... yang kaya atau yang miskin... dan sekiranya di tangkap aku akan jatuhkan hukuman penjara selama seminggu.. dan rekod masuk penjara akan kekal seumur hidupnya...

sekiranya aku pemimpin? semua menteri2 di negara ini.. akan aku turunkan gajinya setaraf dgn pendidikan dan juga pengalamannya.. supaya mereka lebih dekat dengan rakyat dengan itu mereka akan membuat segala kerja yang diamanahkan kepada mereka dgn baik insya-Allah.. dan juga.. sebelum mereka dilantik menjadi menteri.. mereka akan diaudit.. dan dikira jumlah keseluruhan harta yg mereka ada sebelum mereka dilantik menjadi menteri.. tidak dilupa juga.. segala prestasi mereka akan dipantau dari bulan ke bulan

sekiranya aku pemimpin? akan aku perbanyakkan majlis ilmu daripada majlis yang berlandaskan hiburan semata2

sekiranya aku pemimpin? pada bulan puasa iaitu bulan ramadhan.. sesiapa yang ditangkap makan di khalayak ramai.. akan disebat sebanyak 5kali

bnyk lagi yang dalam otak.. tp bila kat dpn laptop tok pande ilang ndah.. ehehe... tugas nak jd pemimpin tok besar... silap percaturan boleh mendapat laknat dari Allah... nauzubillahminzalik...

**p/s: seorang pemimpin itu boleh dinilai dgn melihat cara mereka memimpin keluarganya

2 comments:

Rynnielofar said...

i like.... tp sila byk kan lagi point yg ada....

aOne said...

bnyk sebenarnya.. tp xingat.. ahaha... mun kat opis tdik list down bok la ingat.. ekeke

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009