15 March 2010

akal

Assalamualaikum,

setiap manusia di dunia tok d kurniakan akal utk berfikir mengenai baik buruk dan juga hal2 lain yang memerlukan kita utk berfikir... asanya xda org dlm dunia tok yang maok dirik nya d tunggah "bodoh" tol x? TAPI kekadang tanpa kta sedari perkara bodoh ya juak la yg kta lakukan...

tinggal pasal menda ya.. tok nak saya nak cta pasal dikpun sbnrnya... apahal topik akal ya kuar.. apahal xda topik lain ka? ehehe.. sbnrnya sejak kebelakangan tok sya pun xtauk pahal otak saya ligat berfikir... xpat ada topik ckit.. mesti ada jak nak d pk.. sebagai contoh.. melihat org menangis... terus la lam otak berfikir memberikan teori2 yg kadang2 masok akal n den kadang2 xmasok akal... ntahlah antara bagus or xbgs saya sendirik pun xtauk... hal tk nyebabkan(asa saya lah) saya kinek tok asa amat letih.. otak berfikir tanpa henti.. nya henti bla time tdo jak lah... mun time tdo xhenti juak.. xla tauk gne gk..

perkara tok berlaku semenjak kejadian yang menimpa nenda saya lah... mungkin kejadian ya trigger something lam otak nyebabkan saya kinek tok jd cmtok... dah abis mukadimah nak... tok saya cerita.. apa sebenarnya yg d pk saya.. ada bnyk perkara sbnrnya.. tp tok adalah ranking yg paling tinggi.. ecewah.. ada ranking ndah gk.. ekekeke

perkara yg paling selalu d pk adalah.. "adakah solat ku diterima Allah?" dari satu persoalan yang muncul dlm otak ya akan mengundang bnyk lagik persoalan... bygkan mun solat kta x d terimak Allah S.W.T nak ka sia2 kta tunggang tunggit... nauzubillahminzalik

apa2 pun mudahan kta dirahmati Allah selalu... tujuan aku nulis pasal tok pun bkn nya aku nak komplen.. tp aku cuma rasa kehairanan.. gne ya? dikpun heran ngan dikpun.. lom org lain gk nangga.. nak ka makin heran.. ekeke... apa2 pun semoga kta dapat menjadi seorang hamba yang ikhlas dan bersyukur ke atas apa sahaja yang dikurniakan kepada kita.. insya-Allah

1 comment:

aOne said...

yalah.. menakutkan woo mun solat kta x d terimak Allah... apa2 pun tawakal jak la.. sbb kta dah pun berusaha... d samping ya.. mun dpt upgrade dirik bgs agik nak.. ehehe.. thx ngan komen wahai ustaz kaljis

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009