08 March 2010

hari ini...

Assalamualaikum,

tok nak ncerita pasal rtok... mcm2 juak la aktiviti d polah rtok... kedong tek nak aku rest day rtok... jd plan ya mmg dari marek la nak kuar ngan dak family ku... mok g the spring g ngecek resdung... pa tek cdak permata hijrah ada molah tour sia... ehehe..jd nak amik kesempatan la ngecek resdung.. almaklumlah hidung ku tok ng sensitip...

kira2 lekak zohor la mek org berangkat dari umah... syukur alhamdulillah xda glak masalah nak ncarik tmpt parking... lekak masok.. masing2 amik duit.. mek org pun menuju ke booth tmpt cdak permata hijrah ya ngecek mata n juak hidong... aku ngan adik ku g ngecek idong la nak.. 1st skali cara cdak ngecek d ngkah nya ckit ubat kat katen bat.. kakya d ngkah soh nya ngkah kat telinga... sapa da dgr bunyi kdk aek ngeredak dan sewaktu dgn nya.. maka mereka d sahkan 30% mmg ada resdung ya tek... lepas jak cek kat telinga ya tek.. di soh nya ngidu serbuk.. xpasti apa menatang ya... tp bila d sedut k idong.. WOW.. beraik mata... effect utk org resdung adalah bergasik xhenti2... tp aku xjuak gasik.... jd resdung aku tok xla terok glak tek... sapa2 yg gasik xenti2 ya.. cdak di sahkan 60% resdung.. tok dah kira tahap terok la tok... gia la cara cdak ngecek tek.. nak tauk ada resdung ka x... sapa2 nak molah treatment.. boleh la bayar rm50.. ekeke...

lepas jak dari the spring mek org terus nuju kat spetar.. ngabas nenek ku... sampe jak sia ku dapati.. cdak gk nambah darah utk nenek ku.. persediaan utk operation klak... sbb darah nenek ku xckp 2pain... dalam masa mek org datang tek... ada gk dak family mek org yg lain datang... jd hampir penuh tempat ya ntam family mek org.. dalam hati ku madah "tok gk ckit.. lom suma gk datang tok.. ehehe"... kira2 sblom maghrib mek org balit.. sian juak la ngan mak ku... xtdo semalaman nya jaga nenek ku... dah ya d mbak raon gk kat the spring..

mlm2 d lalui dgn tenang.. sambil2 ya nangga astro sbb ari tok final raja lawak... xtauk la sapa menang... sbb blom gk keputusan kluar... mek org dat is aku, abgku, makku dan bapakku g spetar skali lagik ngabas nenek ku.. pa tek.. segal bapak ku nengar nenek ku tok dah 2hari nya xtdo... utk pengetahuan tak org.. wpun memori nenek ku kekadang ada org yg nya dah xknl agik.. tp bila bapak ku g sia.. masih juak nya ingat... lebih kurang dlm kol 12 la mek org balit.. dan aku nulis blog tok pun bla aku dah sampe kat umah la.. ehehe... actually ada cta lain yg berlaku waktu dalam wad ya.. tp asanya xplu la aku cta suma ngan tak org.. juz mintak ktk org doa la.. mudahan operation nenek ku berjalan lancar... dan semoga nya sempat semboh... ok?? makseh suma :)

ya jak la k kali tok.. babai!

No comments:

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009