06 March 2010

perasaan...

Assalamualaikum,

seperti yg ktk org tauk.. nenek ku masok spetar dan insya-Allah nya akan d operate mun x 8hb or 9hb tok... doakanlah supaya nenek ku cepat sembuh... awal la ku madah terima kasih :)

cerita ku kali tok.. mungkin ada ckit sangkut paut ngan kejadian yang menimpa nenek ku tok... secara terus terang ku padah... time tok ku asa mood ku down glak... setiap perkara mesti ada asbab nya yg tertentu cuma kali tok aku xtauk pahal... mayb kejadian yang menimpa nenek ku ya trigger something dalam hati aku tok...

sejak beberapa hari tok.. ku nangga bnyk perkara yang berlaku... antara yang paling shocking nya adalah kembalinya adik kepada kawanku kepada Allah S.W.T dan yang ke duaknya adalah kejadian nenek aku la tek... kejadian yang berlaku tok menyebabkan aku kinek tok dilanda perasaan takut... mun aku sendirian mula la aku mikir macam2... antaranya.. diterima Allah ka solat aku tok? btolka apa nak d polah aku? dan terus terang... kadang2 ya jatuh juak air mata ngenang dosa yang pnh ku lakukan b4 tok...

tok ku cta pahal ku shock bila dgr adik kwn ku ya tek ninggal... utk pengetahuan ktk org... adik kwn ku ya umurnya tahun tok 24tahun... kiranya mudak 2tahun dari aku... dan kinek tok nya dahpun 7kaki didalam tanah tunggu dibangkitkan semula pada hari pembalasan klak... pnh x ktk org terfikir yang maut ya sentiasa bersama kita... xkira umor.. muda atau tua... kita suma tauk perkara tok... tp kta semua xpnh pun terfikir utk bertaubat dan kembali ke jalan yang diredhai Allah S.W.T... aku brani confirm... mesti ada wpun xsuma.. time nerimak berita kematian tok kta akan insaf sesaat... dan lepas ya kta akan lupak mcm kita xpnh dgr pun berita ya... secara jujur dan ikhlas... aku ng ada rasa gia... selepas ya bok la aku terfikir... dgn tubuh badan aku yg sehat tok.. tiba2 jak Allah turunkan penyakit kepada aku tok.. adakah time ya baruk aku nak insaf?? astaghfirullahalazim...

perkara ke 2 xda terus sbnrnya berkaitan ngan nenek ku cuma.. pada hari nya gugok ya.. aku pun tauk lmbt sebenarnya.. mun x kerana kuat perasaan ku nak mukak facebook time ya... xku tauk nenek ku gugok... spt yg d cta ku b4 tok... mood ku time ya mmg down... tp apa yg aku nak cta sbnrnya perkara time aku ngabas nenek ku tgh hari ya... time aku masok bilit ya n time bila ku nangga nenek ku terlantar sia.. aku terus mikir... kita manusia xkan dapat lari daripada tua... mok xmok.. tua ya akan sentiasa datang kepada kita... kecuali ditakdirkan kita dipanggil ketika mudak la... didalam otak ku terngiang ngiang... "dah tua ka bok ko nak insaf wan? sampe ka ko tua? ntah2 lekak ko ngabas tok ko ninggal"....

kita manusia xkan terlepas daripada melakukan dosa... tp adakah ia menyebabkan kta alu xmok nak insaf? dan terus bergelumang dgn dosa? kta salu ingat x sembahyang perkara kecik... melakukan perkara yang dilarang juga kita ingat perkara yang kecik... tp ingat.. perkara yang kecik ya lamak boleh jd besar... dah bila nya jd besar kta akan menjadi tidak terkawal...

sesuai dgn Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Hati-hatilah kamu terhadap dosa kecil, kerana apabila sering dilakukan oleh seseorang, maka pasti akan merosakkannya (akan menjadi dosa besar).” (Hadis riwayat Imam Ahmad)

perkara tok la yg salu dalam fikiran aku dan amat menakutkan aku... =.= bah sampe sia ajak.. xmok cta panjang2.. sbb kadang2 ada cerita ya lebih sesuai kta simpan dalam hati... ciao!

p/s: wpun aku xpnh nunjok ngan tak org.. tp tulus ikhlas dari hati aku.. aku sayang ngan tak org... terutama nya family aku...

No comments:

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009