22 March 2010

obses

Assalamualaikum,

topik tok aku terpk time ku kja pagi tdik.. eheheh.. cam biasa lah.. dah nama gk kja dudok n nunggu call masok.. kompom la bnyk masa terluang... actually aku dah tulis ckit pasal menda tok kat opis tdik.. tp yalah kotan terer glak benda ya pun d tinggal kat opis ajak... ehehe...

jd berbalik kepada obses... setiap kta dalam hidup tok ada benda yg diminati.. tol x? xkan xda nak.. pelik nar tak org tok xda benda diminat? ekeke.. cth nya aku tok sendirik... minat ku dgn teknologi nang kaw kaw.. tp yalah oleh kerana kepayahan dari segi modal aku cuma dapat menatap teknologi terbaru kinek tok dalam internet jak... ehehe... dari segi pemerhatian ku... lamak juak la ku merati.... tok yg ku oleh mengenai obses org yg d sekeliling aku termasok aku sekali lah.. ehehe...

obses 1
facebook... rata2 kta mempunyai facebook n aku cayak xda sorang pun yg xkan bukak acc facebook nya dlm sehari utk update status... nak g jmbn.. update status lok... nak kuar g ngedate... update status lok.. mcm2 benda yg kta polah mesti kta report kat facebook dlok.. tol x? ehehe...

obses 2
fotografi... bila sebut pasal fotografi.. kta ada duak kump.. yg satunya adalah kameremen dan yang keduak adalah model... kta cta sal kemeremen lok... utk peminat fotografi tok cdak kemeremen mesti mempunyai kemere yg canggih manggih... arum bulak aku jaoh 1km ktk org dapat neropong bulu idong aku k lens yg ribuan mahal.. krna terlalu obses dgn sanggup polah loan bank.. kerana nak meli kemere tok tek.. tp xpa.. mun pande makei.. lumayan juak income oleh nya.. ehehee... kump yg keduak tek adalah model... dan model semestinya majoriti cdak amik ompuan tol x? yg badan kdk kerengga.. cta pasal obses cdak model tok adalah.. cdak sanggup posing d bawah pancaran matahari makei bikini.. kekadang half naked... sampe gia skali sanggup nya.. patut juak la rolaki mok nak jd kemeremen.. ekeke :P

obses 3
kereta... mana yg dah bkerja ya.. kompom la nak meli keta nak... dah ada keta apa gik.. mulalah modipayet keta.. mun dpt keta nak dimodipayet jd belon kali.. mun tak org pasan.. pnh cgek time ya mun nak undor keta ada bunyi kdk belon ya.. aehauehae.. sampe gia skali cdak nak modipayet keta tek... kos nak modipayet bukan murah mok2 ribuan ringgit juak kuar.. tp xpa.. asal yg kuar duit ya hasil dari titik peluh dikpun xpa... xda org nak nganok.. ehehe

obses 4
duit... duit bukan segalanya tp nak hidup kat dunia tok kta plukan duit k meli umah, pakaian dan makanan... cta sal duit kinek tok dah bnyk jenis bisnes... terutamanya bisnes online antara contohnya adalah "login fb dpt rm100" ekeke.. jd xmustahil ada diantara kta yg melampo obses ncarik duit sanggup loan dgn harapan klak dapat pulangan modal yg lumayan n dapat menampung hidup cdak.. hopefully ktk org berjaya lah oh... ehehe

obses 5
fesyen... setiap individu mesti mok kelihatan anggun tertarik kau memang tembam.. eh melalut aku tok.. ahaha... fesyen tok juak adalah antara ranking tertinggi dpt keobsesan kta.. ne nya x... baju xnya mok kta meli nok murah.. at least yg ada cop jenama terkenal... xboh amik contoh dekat, amik nak jaoh... contohnya aku sendirik.. ekeke.. sanggup woo abis ratusan ringgit meli sling bag.. hahaha.. alhamdulillah sling bag ya ku pakei sampe nya lusoh klak insya-Allah.. ehuaheuae...

tok adalah contoh2 obses yang ada pada org2 yg ada disekeliling aku.. ehehe.. cuma contoh yg aku guna adalah secara general la oh.. ehehe... selain daripada menda di atas.. aku juak mok cta pasal obses yang xberapa berkenanlah... ada 2 igek sbnrnya...

obses 1
agama... semua kita ada agama.. dan agama aku adalah agama islam... sekiranya kita obses terhadap agama, berilmu tentang agama dan sentiasa merujuk kepada Al-Quran dan As-Sunnah nescaya kta xkan sesat.. tp ada yg terlalu obses terhadap agama sehingga terlalu percaya kepada mentor yg belum tentu tahu betol ka x sehingga menyesatkan diri sendiri... jangan gia ok..

obses 2
cinta.. sbb apa ku padah cinta.. sbb rata2 kta kinek tok obses kepada cinta sehingga sanggup bergadai apa sahaja... ktk org sendirik phm apa mksd aku... ada yg clash ngan gerek.. meratap bagei ada family ninggal.. tiap2 ari nangis.. mun ada org lain kat tepi bok ada ok ckit.. tp bila sorang dirik.. tauk ada jujoh aek mata.. bagus jujoh aek mata time kta polah solat sunat taubat kerana menginsafi diri daripada menangis kerana cinta yg xkesampaian... ingat kawan2 cinta ngan manusia hanya bahagia kat dunia.. tp cinta kepada Allah bukan setakat dunia.. akhirat pun kta bahagia... kita ada agama dan kita seorang yang berilmu... terima qada dan qadar... aok saya tok xmerasa apa yg ktk org rasa tp ingat kta mempunyai akal yg membolehkan kita berfikir dgn waras jd pk la mna2 berbaloi x menangis utk org yg xmenghargai kta.. ehehe :)

oklah... ya jak cta sal obses ku tek.. sampai berjumpa lagi.. calo bete!

No comments:

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009