02 March 2010

tragedy....

Assalamualaikum,

lebih kurang waktu subuh... kecoh keluarga ismail (usu mail) dgn terjumpanya nenda saya hajjah jejah gugok dlm bilit nya... dgn palak berdarah n xpat angkat... berita tok aku oleh dlm kol 830pagi tdik... time ya aku bok jak login fb dan nangga status kakak ku madah nenek gugok agik... yang menyedihkan... palak nya berdarah dan kaki nya bhgian paha patah...

nangga jak aku berita gia.. terus down mood aku tahap di bawah aras laut la mood ku pagi tdik... wpun mood xbrapa bagus.. aku tetap juak pegi keja dgn niat time lunch hour klak aku akan ngabas nenda ku kat hosp... tik tok tik tok tik tok.. masa kian berlalu.. hati ku makin gelisah... xtauk apa kabar nenda ku kat hosp nun... mala narit nafas.. istigfar bnyk2... mudahan sakit nenda ku ya xterok glak... lebih kurang kol 12tgh hari... aku terus mecut mtskl ku menuju ke hosp... cam rempit la aku g hosp.. kotan mok cepat tek nak....

setibanya aku kat hosp... aku dgn xda noleh kerek kanan wpun ada nurse yg ehem2 boleh tahan muka nya.. ekeke... terus menuju ke lift.. alhamdulillah.. cun juak time ya waktu melawat.. jd dpt la aku ngabas tek nak... aku pun menekan button lift.. tingkat 4 dan terus ncarik bilit mo 33... sampe jak sia.. ku nangga nenda ku sorang dirik lam bilit... heran juak ku ne tuju dak lain... call la aku mak ku... duhal tek usu dah turun kja n ngah g amik barang k mbak bermalam kat hosp klak... jd aku la neman nenda ku tek... tunggu punya tunggu dah nak abis dah time lunch hour aku tok.. ku dah bingong ati dah.. gne tok? xkn nak tinggal nenda sorang ctok.. mmm.. jd tanpa berfikir dgn lebih lanjut.. terus ku call cdak kat office.. minta emergency leave... alhamdulillah cdak office paham dan cuti aku pun diluluskan...

dalam time ku njaga nenda ku tek... mcm2 la d cita nya... madah dirik nya kat batu kawah umah hj seroji(bapak aku)... senyum sendirik aku... bila masa ndak ka bapak ku diam kat batu kawa.. ekeke.. ada2 jak nenda ku tok... sambil nengar nya cerita.. sambil ya juak aku nyapik nya makan... nenda ku mala jak madah nak balit.. ku madah xboleh dlok.. ktk gk sakit ya... piluk juak sa ati.. tp apa leh buat.. malang tidak berbau...

time ku neman nenek ku ya.. salu la juak cdak doc ngan nurse datang agak nenda ku tok... mcm2 jak d tanyak... pasal pil darah tinggi la.. pasal consent la.. oh ya.. nenda ku akan di operation klak.. xtauk bila la.. cdak nak ngkah besi k nyambong bhgian nak patah ya.. binggong la juak aku tok tek.... mmm... mudahan nenda ku sentiasa dilindungi Allah...

bah.. sampe sia jak la.. xda pa2 gk nak d cta... mintak2 ktk org doakan mudahan nenda ku cepat sembuh... insya-Allah


p/s: nenda ku di pasang besi.. xlmk gk jd cyborg nya.. ekekek :))

No comments:

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009