29 March 2010

memoir of thomian

Assalamualaikum,

aku ada cta ngan tak org dlok nak.. yang pihak kmk org tok nak molah program awareness kat st thomas... tok aku nak cta pengalaman aku kat sia... ehehe.. kenangan broo...

sblom ku ncerita kesah ku time siang tdik.. flash back kejap... k nak amik feel kenangan tek nak... ehehe.. gtok ctanya... aku masok st thom tahun 1991... time ya ku asa nang best la.. nendak dapat geng baru... environment baru... belaja benda baru... macam2 jak lah... dan aku graduate dari skolah rendah taun 96.. ehehe.. bygkan ktk org... tahun 2010 bok ku jejak kaki skali lagi ke skolah rendah ya... 14taun tu.. lamak gila bero :|.. antara cekgu yg ku masih ingatlah... cikgu austin pau... cikgu helena... cikgu ajen... cikgu mcpalima(xingat ku gne ejaannya)... tp yg masih ada kat sia cuma cikgu helena ngan cikgu ajen.. adalah cikgu lain tp ku xingat gk dah nama cdak.. sori cikgu...

maka bermulalah cerita pada hari tok tek... dimana kmk org suma pegi ke skolah rendah n polah program awareness... aku jejak jak kaki kat sia... terus teringat zaman kanak2 riang dlok... hehehe.. skolah ya ng xjaoh berubah.. cuma bilik agama islam jak lah yg berubah... aku betugas sbgai kemeremen time ya.. tp kja aku amik video lah oh... biasalah nak aku tok neda kemere DSLR yang havoc mcm kaljis @ onggon ya nak.. tp xpa.. abaikan pasal kaljis.. kita teruskan dgn cta kta...

lebih kurang kol 730 pagi gia.. mek org bertolak daripada simpang 3 menuju ke st thomas.. hati ku dah dug dag dug dag.. miker gne olahan miak ya klak... excited da juak... sampei jak mek org kat sia tek cdak bok jak abis perhimpunan.. keadaan time ya ng bisin lah.. fuh rioh rendah.. kalah pasar satok... bok sampe mek org ya.. blom gk start aktiviti.. heauehuae..

aku lah dlok yg gago g depan bersalam2 ngan dak cikgu sambil2 ya ncagik angle yg bgs utk aku menyacak tripod ku dan mengambil video... time sesi bermula keadaan masih lagik dalam kawalan... tp yalah nama gik miak kecik.. 5minit jak dpt soh diam.. pasya bisin agik.. time tok mmg mencabarlah.. tp aku masih rileks tp bukan di shopping complex.. ehauehaue

keadaan x terkawal lagik apabila sesi kuiz dijalankan.. pa gk cdak nak.. berebut2.. nak jawab kuiz.. sak jak jawapan suma xbtol.. ehauehua... ku berik cgek contoh lah.. "berikan salah satu tempat pusat panggilan kecemasan di Malaysia?" ktk org tauk apa cdak jawab?? cdak jawab "999".. knk x prei aku nengar cdak padah gia... ahahah

blok dak primary 1 sampe primary 3

sesi awareness tok diakhiri dgn demo cara memadam api oleh cdak pak bomba... gmbr ada tp dlm kemere kawan ku jd xpat nak upload.. tok suma gmbr dari henpon ku mpun... eahuehaueha.. xmampu bah nak meli kemere DSLR kdk kaljis @ onggon ... ekekeke :P

blok primary 4 sampe primary 6

bnyk kenangan kat skolah tok.. sampe aku pun xterkata lam blog tok.. mun temu ngan geng ku dlok kali dapat refresh balit memori aku tok.. ehehehe... n yg paling last... dpt juak souvenir daripada cdak skolah... keychain pun keychain la... janji ada nak? ktk org ada?? xda uh...

souvenir oleh dak skolah

bah.. sampe ctok jak la coretan aku... ada masa ku naep gk.. kebas dah separuh badan ku tok mbak berdiri berjam2.. hahaha.. insya-Allah kta jumpa agik.. bai bai

No comments:

 

Ini Hidup Aku Design by Insight © 2009